Selasa, 6 Oktober 2009

Prifysgol Morgannwg - Welsh


Suhu berubah jadi sejuk mase aku pijak je kaki kt negara org ni. seblum aku kluar lg aku pkir,aku nk rase,btul ke sjuk yg di perkatekan oleh org.


Yela,sebelum ni,aku hnye belajar teori semata2 psal negara org ni. Apabila aku mule je pijak, aku dpt merasakan stu amanah yg sgt2 berat
kt belakang aku yang akn aku pertangungkan selama 2 thun disini. Itulah namenye tangungjwab. Ya ALLAH, istiqmahkn la segala amalan aku selama ini.
Kerna,disini penuh dgn kekanagn. Agak terlalu lame aku ta menulis,smmgnye byak alasan yg aku nk wat, xdpt umah sewa lg,xde intenet lg,semmgnye alasan.hehe



Prubahan budaya yang agak drastik bagi aku alami, budya pergaulan, budaya makanan n mcm2 lg budya yang xde di malaysia. walaumcm mane pn,
perkare2 perkare ni la yg perlu aku tempuhi. Rumah yg bercmpur laki perempuan adalah menjdi stu 'budya' disini,terutamay bg bdk2 melayu kt sini.
Mmg alasan diorg xwat ape2,tp,tu la hakikat sebenr yg berlaku.ishh..poning2..

English yg ade slang welsh pn agak xphm. Da la laju plak 2.hehe. perlukan masa utk sesuaikn sume ni. Alhamdulillah makanan halal xsusah utk dptkn kt sini.
cume kene kerap masak sendri la. kalo malas, beli fast food yang halal, ala2 KFC la kt sini. Perkare yg agak aku masih susah utk sesuaikn sehingga skang ialah taharah.
Bersuci mmg sgt pnting dlm melakukan ibadah. Maklumla, budaya disini memastikan tndas dlm keadaan kering, tak sepeti di malaysia, sentiase lembab. Kt sini, tndas pn berkarpet
kain. Mmg xde paip air disediakan, hanyala tisu.hehe.



Its ok, sume 2 hnye sementara waktu je utk aku sesuaikn diri. Aku doakan supaye sepanjang berada disini, aku xlari dari maksud hidup ini..

4 ulasan:

NUReman berkata...

ooooo..mcm tu cetanya kat ngara org,,hihihi..

:-)

m@m@N berkata...

hehe...lebih kurang jela..
byk lg nk citer..tungu entri yg len nnti eh..hehe

tamansyurga_87 berkata...

Semoga istiqamah di negara org ye...di mana bumi di pijak, di situ islam di junjung! takbir!hehe

lillah أمي هريرة berkata...

all the best!

slamat menuntut ilmu...

enjoy your study (will u).. =D